fredag 18 december 2009

Bekräftelsebehov uppfyllt för stunden

Åh, jag är en sucker för bekräftelse. Det är bara att erkänna. Jag söker yttre styrka för att må bra. Jag behöver andras uppskattning för att känna mig behövd. Det här är ju ett problem, det förstår du ju själv. Om man lever så består livet till 80 procent av besvikelser och dålig självkänsla. För du går väl inte och tror att andra ska göra dig lycklig?

Men vet du vad. I dag får det vara så. För i dag är det härligt att söka yttre styrka. Den som ger mig glädje nu heter Expressen. I morse hörde tidningen av sig med ett erbjudande. Det är därför jag ler så mycket framför datorskärmen just nu. Jag tackade i och för sig nej på stående fot. Men jag vet nu att de behövde mig. Det lever jag på en fredag som denna i ett vintrigt Skellefteå......ända till att jag behöver mer bekräftelse igen.

5 kommentarer:

Glamour Teacher sa...

nice! kunde du inte få jobba på distans?

Tess sa...

Men varför sa du nej? Komsi komsi till familjen. =)

Mirre sa...

Ja, kom, kom....

Ingoman sa...

Haha. Det är lockande att ge sig in i familjen, minst sagt. Men jag håller på med lite annat just nu. Men jag vet att ni tar väl hand om mig, ger mig mat, sömn och någonstans att bo. Så om det blir hårdare tider kommer jag kanske och knackar på dörren. Jag hoppas att ni öppnar då med.

Tess sa...

Klart vi gör!