onsdag 30 juni 2010

Över. Punkt. Slut

Shit vad kul vi har haft. Lite farligt, lite vågat, lite spännande. Men nu har vi inte lika roligt längre. Jag har blivit 30 plus, dragit mig tillbaka lite. Funderar på att skaffa hus. Kanske en bastu vid vattnet till det. En stabil bil har jag också. Jag funderar till och med på att låta mitt jobb bli lite sådär grått och vardagstråkigt.

Men du har bara kört på. Som att inget har hänt. Din kropp är 30 plus, men du har levt som att du vore just 20 fyllda. Du har referenser som Nirvana, Suede, Pulp och Kent. Inget fel med det, men du tror fortfarande att alla andra 20-åringar också gillar den typen av musik. Lägg ned för gott och inse att du blivit äldre. Du är fortfarande kul, det måste du förstå, men på ett mer moget sätt. Så gå nu vidare och lägg ned för gott för ditt eget bästa. Du har redan blivit alltför patetisk. Det var roligt så länge det varade, men det är över nu.

Inga kommentarer: