tisdag 21 december 2010

Här är dom - de lyckliga


Titta. Så lyckliga de ser ut. Jag hittade dem i ett inredningsmagasin. Hon är redaktionschef eller liknande på ngt tjejmag. Han arbetar i reklambranschen. Tillsammans verkar de tjäna multum, för de har en totalrenoverad femma i innerstan. Men ändå har de massor med semester. I vintras var de två månader i Thailand.

De får mig att sugas fast i artikeln. Jag läser den två gånger om. Och fantiserar om deras liv. Så perfekt. Jag ler och känner mig upprymd. Inspirerad att gå stark fram i livet. Semester, roligt jobb, kärnfamilj. Ändå vet jag att det bara är en fasad. Men för stunden låter jag den tanken trängas bort.

2 kommentarer:

Syster sa...

Life is not easy...........

Anonym sa...

Men du har ju allt det där! Barnet, frun, jobbet. Skellefte! Kanske inte femman i Vasastan och alla stålar - men det gör i alla fall ingen lycklig tror jag. Hälsningar Måhända Naiv Cecilia