tisdag 23 oktober 2007

Synsam, Globen. 15.15.

Jag: - Min lins har gått sönder - efter en vecka.
Butiksbiträdet: - Då ska du få en ny. Vi beställer en. Vilket öga?
Jag: - Höger, men vadå, får jag bara en ny lins? Det andra ögat då. Den linsen hinner ju bli gammal innan jag har fått en ny.
Butiksbiträdet: - Vi ersätter bara den trasiga linsen.
Jag: - Så då ska jag gå och se med bara en lins då?
Butiksbiträdet: - Har du inga andra linser?
Jag: - Ja, men det blir ju fel i slutändan. Till slut blir det ju så att jag måste gå med bara en lins. Förstår du vad jag menar.
Butiksbiträdet: - Jag förstår mycket väl vad du menar.
Jag: Kan jag få två linser då?
Butiksbiträdet: - Nej...........Eller okej då. Du får två så är alla nöjda och glada.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men, man maste ju ha bada linserna det är ju inte bara ett öga som man inte ser pa snaaalllt!/syster yster

Anonym sa...

snyggt jobbat, stå på dig..../JH