tisdag 4 december 2007

The Hives


I kväll ska jag på The Hives. Även om jag har varit less på gruppen i några år så ser jag fram emot spelningen väldigt mycket.
Jag lyssnade mycket på dem innan de blev kända och kommer speciellt ihåg första spelningen i Hultsfred. De fick spela tre låtar i Teaterladan. Nicholaus Orson klättrade upp på en stor högtalare och spelade riffet till ”I hate to say I told you so”, sedan höll hela stället på att rasa samman av extas.
Ett topp-tre-konsert-minne utan tvekan.

Året efter hade de blivit stora. Bandet spelade sist av alla på festivalen. Pelle Almqvist tackade för alla trevliga förband och förklarade att: "här är världens bästa band".

”I hate to say I told you so”, har för övrigt utsetts till världens bästa låt av Per Gessle. Jag är beredd att hålla med.

Inga kommentarer: