måndag 5 maj 2008

Staten vill skinna mig och Fredrik suger dollarsedlar


Här ska ens flickvän vara snäll och ge en stackare som mig en SL-remsa. När jag ska använda den vill konduktören inte godkänna den. Han säger att remsan är för gammal.

Men det är inte det enda som staten till skinna mig på.

De var även nära att ta skatt (3000) på några aktier jag sålt utan att de ens har gått med vinst.

Staten vill ta pengar från bond-pöjkar som mig och ge till stadsbor som Reinfeldt. Fy skäms!

Nu har jag mardrömmar om Fredrik. Han kommer på natten i sin blåa varulvsdräkt. Och suger pengarna ur mig. Han hånflinar med gröna dollarögon och skrattar gott. Mohahaha, mohahaha, mohahaha!!!

Jag skriker och hoppas att vår nallebjörn kommer tillbaka: ”Göran, Göran, var är du?”

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ehe? bondpojke? ibland jobbar du på sveriges största tidning. du är inte en ensamstående fyrbarnspappa direkt. och när ska bondpojken använda benen för att komma till jobbet?

Anonym sa...

Ha ha ja det är dom duktiga på. Så länge det det är att dom tjänar, men när dom själva måset betala ut så ska det vara omöjligt!/Lina

Ingoman sa...

Haha.

Anonym sa...

Ganska gulligt, om man tänker efter, med varulvsdräkt;)