onsdag 28 maj 2008

Taktiken spelar roll

Du, vad gäller snuva. Vad är den bästa taktiken egentligen. Att snyta sig ofta så att man blir alldeles färdig och utmattad i lungorna. Eller att snyta sig väldigt lite så att andingsvägarna täpps igen?

Jag själv trycker in en toalettspapperstuss i ena näsborren. När jag drar ut den efter en kvart kan jag andas fritt och luftigt. Allt är absorberat.

Det ultimata är om andningsvägen blir extremt supertorr. Så att man känner hur det ilar när man andas. Då vet man att det inte kommer att rinna till på ett bra tag framöver.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha bra taktik! Kram syrran

Anonym sa...

Den bästa taktiken har jag lärt mig av Safts polska mamma. Kalcium. På brustablett. Då försvinner rinnsnuvan och kvar är bara förkylningen. Eftersom det på något vis tydligen bygger upp slemhinnorna borde det även hjälpa mot allergi, men det ör inte belagt med vetenskapliga studier... /Mina