tisdag 6 oktober 2009

Antingen går jag åt vänster eller höger

Okej. Så här ligger det till. Jag har börjat röra mig på nya jaktmarker. Alltså jobbmässigt. Och nu trillar det in en del förslag. Jag blir lite smickrad av vissa. Man blir lätt det när man har hamnat där jag har hamnat. På medievärldens botten, liggandes i en rännsten i Norrland med iskallt regn på sig, som strilar ner på sönderfrusna kinder.

Sajterna är inspirerande att skriva åt, eller snarare att blogga åt. Men de ger mig inte så bra betalt. Vad ska en göra då, så säg. Antingen följer man sitt inspirerande hjärta. Eller så fortsätter man på en inslagen tråkig värld. Vi vet ju alla vad det sanna rätta svaret är. Men du vet. Vi lever ju också i en värld byggd på konsumtion. Så valet är svårt.

Räck upp en hand om du fattar något av det här inlägget. Det är förvirrat. Precis som jag är.

9 kommentarer:

Tess sa...

Jag räcker upp en hand. Du väljer mellan att vara bloggare utan att få så bra betalt eller att ta ett annat jobb som kanske inte är så roligt men som du kan leva av. Tänk på barnet Jonas. Tänk på barnet.

Ingoman sa...

:-) Tack för tipset Tess. Jag ska överväga.

Nobiantary sa...

Glöm inte att pengar inte är allt. Har man bara så man klarar sig så är det viktigare att vara lycklig.

Ingoman sa...

Tack för tipset Nobiantary, jag ska överväga det med. Nu står det 1 - 1.

Nobiantary sa...

ville bara påpeka att jag inte menar att det är så "bara" att ha så man klara sig, men du förstår nog vad jag menar =)

Mirre sa...

Jag säger nog: ta pengarna och spring. Du vet aldrig när de tar slut. Det vet du ju av bitter, bitter erfarenhet...

livscoachen sa...

mitt tips: ta jobbet som ger betalt och invänta sedan ett roligare fast jobb. man vet aldrig, sådana kan dyka upp när man minst anar det...

Nancy sa...

jag skulle lätt välja det jag bli inspirerad av. då har du kul, skriver ännu bättre och detta kan ju bara leda till någonting större anser jag!

Ingoman sa...

Tack för alla tipsen, mina kära vänner. Det verkar fortfarande jämnt i tyckandet. Jag tänker vidare ngn dag till.