onsdag 21 oktober 2009

Bastant livsnjutning

I kväll var jag och åt på Skellefteås bästa restaurang. Och den är riktigt bra. Jag käkade bastant oxfile med ädelostsås och en ljuvlig chokladkaka till efterrätt. Till det ett glas rött.

Nu sitter jag hemma i soffan och njuter. Jag är sådär skönt mätt och tänker "jag är en riktig livsnjutare. Jonas, du tar verkligen till vara på livet". Och det ska jag säga i morgon på det möte jag ska till, tänker jag vidare. Om de frågar mig något personligt, som typ hur jag är som person så ska jag säga att jag är en riktig livsnjutare. Sedan ska jag säga "mmm" och le nöjt. Kanske sprättar jag även upp en ask och frågar om någon vill ha en cigarr.

Okej. Det där om cigarren är inte riktigt min stil. Men jag vill att det ska vara det. Som om jag vore Jesper Parnevik efter en pga-seger. I alla fall. "Jag är en riktig livsnjutare" med eller utan cigarr.

1 kommentar:

nicke sa...

kom igen ta en cigarrer du är ju nästan jesper parnevik me dina golf skills.