fredag 2 juli 2010

Semester

Nä vet du vad. Nu är det bara 17 minuter kvar till semester. Jag ler.

Jag tittade tillbaka i mitt eget bloggarkiv för att se vad jag haft för mig tidigare år vid den här tidpunkten.

2009 satt jag och svettades på en webbredaktion. Ingen semester. Bara jobb, bara massor utav jobb.

2008 var jag arbetsbefriad och levde loppan med bladets pengar. Rätt nice, men jag var förkyld i sju veckor i sträck. Jag höll på att ta kål på mina egna halsmandlar bara genom att andas.

2007 hade jag en vanlig semester. Jag minns hur jag myste på bladets redaktion innan jag skulle få ledigt. Jag räknade ned och skrattade gott tillsammans med Mirre och Linda. "Tänk så bra vi har det. "Oj, oj vad man ska må nu" och "det här med semester, det är inte så dumt", sa vi och tittade nöjt på varandra. Så här såg det ut på semesterdagen, då för tre år sedan.








Jo, det var fint. Och nu ännu en semester. Yiihaa.

2 kommentarer:

Mirre sa...

Ah, those were the days! Ha en underbar semester!

Sara Haldert sa...

åh hjälp vad nostalgisk jag blev nu. hjälp alltså.