torsdag 25 augusti 2011

Så städar jag

Visste du att jag grundstädade lägenheten för ett par dagar sedan? Dammet finns fortfarande kvar i strupen. Det yrde omkring här inne som snö. Som när du stampar ner med foten i puder, och de vita flingorna yr upp och virvlar omkring i cirklar utmed din snygga kropp.



När jag städar har jag alltid skor på mig. Annars får jag ont i ryggen, när jag vandrar av och an. Slänger smutsiga sockar hit. Lägger in kläder dit. Dammsugar där borta. Och skurar på golvet här. Det var skorna jag ville visa på den här bilden. Hur sköna de är. Psykobild förresten. Ett försök att göra mig till. Men det var för din skull. Och då räknas det lite mer.

1 kommentar:

Syster sa...

Därför ska man inte vänta så länge mellan gångerna som man städar =).Då går det lättare hehehehehehe =).