tisdag 25 september 2012

Ronnestam vet vad han skriver om

Johan Ronnestam, han är rätt kung. I alla fall gillar jag ofta att läsa hans blogginlägg som ofta ger en ngt att tänka på eller kring. Den här gången läste jag hans tankar kring Sveriges och världens framtid. Mkt intressant. Jag fastnade dock för det här stycket. Vilken klok man.

"Jag har en tro på att livet inte alls går ut på att arbeta så länge utan att vi istället borde sträva efter ett samhälle där fritid utgjorde en allt större del av vårt liv. Vi har ju faktiskt inte funnit någon lösning på döden – och så länge den frågan är olöst – då röstar alla fall jag för fritidsintressen och ett gott liv. Sen om det innebär att jobba hårt för just dig – då är jag den sista som motsätter mig att du får jobba hur länge du vill. Men själv strävar jag snarare efter 20 veckors semester och ett långt, härligt och gott liv fyllt med allt det där jag vill hinna med innan jag dör."


1 kommentar: