onsdag 21 april 2010

Tack till mig själv



Nämen nu måste jag nästan känna mig lite smart. Alltså, jag jobbar med utveckling nu, och förra veckan gav jag ett förslag till ledningen som är nästan identiskt med detta ovan, nämligen integrerade digitala matannonser i recept och matartiklar. Några detaljer behöver vi inte gå in på här. Det viktiga för ett superego som jag är, är att Expressen och TV4 nu ska göra det här.

Det innebär att jag, en ensam tanig och tystlåten norrlänning som sitter och käkar banan framför en dator i ett hörn på en lokaltidning i en grå industristad i norra Sverige, kommer på samma idéer som en grupp hajpade utvecklingsmänniskor från Expressen och TV4. Säkert har hälften av dom även backslick. Säkert tjänar merparten av dom dubbelt upp i jämförelse med mig. Säkert hänger dom på Stureplan på kvällarna och zippar lartiktsshots så att det står härliga till. (Ehh, dom tre sistnämnda påståenden här nog inte hit. Det har med mer fördomar att göra och en bild som jag själv målar upp i huvudet.)

Hur som helst. I dag ger jag mig själv beröm. Tack, tack, säger jag till mig själv. Här i ensamheten. Snart skaffar jag nog backslick.

2 kommentarer:

Glamour Teacher sa...

Gillar detta! Särskilt den potentiella backslicken.

Ingoman sa...

Tack, låt mig bara låta håret växa ett tag så....