måndag 29 december 2008

Knivig situation

Alla på mitt jobb är lediga i dag förutom jag. Så jag sitter helt ensam i en stor lokal. Vi sitter i ett öppet kontorslandskap med skärmväggar runt omkring. Det är helt tyst och ganska mörkt.

Nyss kom det dock in en elektriker i rummet. Men när han gjorde entré la han inte märke till mig, bakom skärmen. Utan ställde raskt upp sin stege, klev upp några steg och började pilla i några ledningar i taket.

Nu står han där och pillar. Skalar kablar och vrider på en dosa. Men han har fortfarande inte sett mig. Han står tio meter bort, med ryggen mot. Han är fruktansvärt koncentrerad.

Tänk vad som händer när han ser att jag också är i rummet. Han kanske får en elchock, ramlar ned från stegen och nästan dör.

Så nu knapprar jag så hårt jag bara kan på tangenterna. Så att det ska höras i hela rummet. För jag vill inte bara säga "hej" rakt ut. Då får han definitivt en elchock och nästan dör.

Jag slår sönder enter-knappen om så behövs.

Inga kommentarer: