måndag 29 december 2008

Vägen är kurvig just nu

Jag äger en lägenhet i Hammarby sjöstad. Jag hyr en annan på Norrböle i Skellefteå. Men jag bor i ett hus i centrala delarna av stan.

Jag har en Saab som väntar på mig i en by utanför. Men jag kör omkring i en lånad Subaru.

Jag har ett jobb i Skellefteå som är helt okej. Men också ett minst lika bra arbete i Stockholm om jag vill.

Jag har kompisar i huvudstaden som jag tycker är schysta. Men jag hänger med vänner i norrland.

Jag är vilsen och vet inte var jag hör hemma.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart norrlänningen hör hemma i norrland!

Anonym sa...

Klart Ingoman ska komma tillbaka till Stockholm. Till hjärtat, till Sjöstaden.

Anonym sa...

Följ ditt hjärta!!!
Men d är klart....norrlänning som jag är så röstar jag på norrland.

Glamour Teacher sa...

förstår att det känns lite schizofrent just nu. jag har haft nog svårt att känna mig hemma med ett nytt jobb på ett nytt ställe i samma stad...

men lets face it - om ni går en framtid med barn till mötes är det inte roligt utan barnvakter...